De levenscyclus van het casino

Ideeën voor brainstormen

De eerste stap bij het maken van een casinospel is het bedenken van een idee. Om de kans op de start van je gameconcept te vergroten, zijn marktonderzoek, analyse en planning vereist.

Identificeer op basis van grondig marktonderzoek en analyse het type casinospel, het thema en de geschiedenis ervan.

Een effectieve methode om uw ideeën te structureren is met een mindmap. Creëer een centraal concept dat een startpunt zal zijn bij het vertegenwoordigen van uw onderwerp van interesse. Voeg vervolgens takken, trefwoorden, afbeeldingen en opmerkingen toe. Een dergelijke visualisatie helpt de ideeën vast te leggen en goed te ordenen.

Zorg ervoor dat je in de brainstormfase de technologische trends onderzoekt die je toekomstige spel kunnen helpen verbeteren.

Houd bijvoorbeeld rekening met virtual reality-technologie die de afgelopen jaren naar casino’s is gekomen. VR-games bieden betere bonussystemen en verbeterde in-game chatopties waarmee je product populair kan worden bij een breder publiek.

Een andere trend is cryptocurrency, een betaalmethode waar zowel spelers als gamesoftwarebedrijven van kunnen profiteren. Spelers kunnen anoniem blijven, transacties sneller afronden en minimale commissies betalen. Bedrijven kunnen hun publiek vergroten, een licentiefase overslaan en geen commissie betalen voor meerdere conversies.

Tools voor marktonderzoek voor goksoftware

Gebruik de volgende tools voor effectiever marktonderzoek:

Questback is complete software voor marktonderzoek. Het is bedoeld om de kloof tussen het product, de spelsoftware en het publiek te overbruggen door gegevens te verzamelen, de houding en trends van spelers te analyseren en de acceptatie van producten te volgen. Questback helpt aanbieders van casinosoftware bij het definiëren van de vraag, het verzamelen van gegevens van online panels, sociale media of loyaliteitsprogramma’s. U kunt profiteren van Questback, zelfs tijdens het brainstormen. Het is echter ook mogelijk om feedback van klanten te krijgen in de productiefase.

Loop11 is een testsysteem voor bruikbaarheid waarmee u elke website of individuele site kunt testen, zelfs uw concurrent. Op basis van de test maakt deze dienst heatmaps en zorgt voor clickstream-analyse.
In eerste instantie wordt de bruikbaarheidstest van Loop11 gebruikt voordat het spel wordt gestart, en dan kun je ze meerdere keren uitvoeren wanneer het live gaat.

Social Mention is een zoekmachine voor sociale media waarmee u kunt volgen wat mensen zeggen over uw sociale game-onderwerp in de sociale-mediaomgeving van internet en waarmee u de resultaten in realtime kunt meten. Het omvat netwerken als Facebook, FriendFeed, YouTube, Twitter, Digg, Google, enz. Sociale publiciteit wordt gebruikt in de ideefase. De resultaten die door het systeem worden weergegeven, helpen om te begrijpen of het onderwerp populair is onder het gamepubliek.

FreeLunch verzamelt wereldwijde financiële, economische en statistische gegevens op basis van branche en locatie. Het platform verzamelt gamegegevens uit openbaar beschikbare bronnen en verzamelt deze op één plek. Het kan bijvoorbeeld helpen bij het bepalen van de ontwikkelingskosten van casinospellen. Deze tool kan handig zijn in de marktanalysefase zodra je het spelonderwerp hebt bedacht en belangrijke concurrenten hebt geïdentificeerd.

SurveyMonkey helpt u inzicht te krijgen in consumenten- en marktvoorkeuren door middel van diepgaand onderzoek. De service maakt het mogelijk enquêtes te maken voor zowel primair als secundair marktonderzoek en biedt kant-en-klare sjablonen. Het helpt om inzicht te krijgen in uw product, marktsegmentatie uit te voeren en consumentengedrag te analyseren. Net als Questback is SurveyMonkey waardevol in de ideefase. Bovendien helpt het constant om de aard van het klantgedrag na de release van de game te volgen.

Een prototype maken

Na het uitvoeren van marktonderzoek ter ondersteuning van het idee, vindt de creatie van een prototype van online sociale games plaats. Het doel van het bedrijf voor de ontwikkeling van online casinospellen is om een ​​skeletstructuur te bouwen, te zien hoe het spel er op papier uit zal zien en de primaire versie te ontwerpen.

In zijn artikel over het maken van prototypes zegt Todd Rivers, een technisch kunstenaar en productontwerper bij RDI Studio, dat het met een werkend prototype gemakkelijk is om de game te ‘voelen’. Hij beweert dat een goed prototype het mogelijk maakt om het uiterlijk van het spel snel te veranderen en “te kijken of je eerste staf voor wiskunde goed is.”