De game-industrie staat voor zijn eigen unieke reeks uitdagingen. Daarom is het belangrijk om er zoveel mogelijk over te weten te komen om de meest effectieve oplossingen toe te passen.
Gokdemografie
Nou, één ding is zeker: gokken is de afgelopen jaren veranderd. Maar wat is er precies veranderd? Met name de manier waarop mensen gokken en wie de spelers zijn. Tegen 2020 wordt verwacht dat jongere millennials en sommige Gen Z-vertegenwoordigers bijna de helft (40%) van de gamingconsumenten zullen uitmaken.
Misschien niet verrassend, deze jonge spelers (18-21 jaar) geven er de voorkeur aan om hun weddenschappen digitaal te plaatsen; grotendeels op hun mobiele telefoons. Maar dat wil niet zeggen dat de oudere generatie hun gokgewoonte volledig heeft opgegeven. In feite besteden spelers ouder dan 60 momenteel meer dan het dubbele van het bedrag dat ze tien jaar geleden deden.
Fraudepreventie
Helaas gaat met de toegenomen belangstelling voor online gokken ook een toename van cybercriminaliteit gepaard. Als zodanig lopen online gokconsumenten het risico dat hun gevoelige persoonlijke informatie wordt gestolen wanneer ze zich aanmelden voor een account.
Dit probleem komt zo vaak voor dat volgens het ThreatMetrix Gaming and Gambling Cybercrime Report, 1 op de 20 nieuwe online gokaccounts frauduleus is. Terwijl tijdens piekperiodes botaanvallen verantwoordelijk zijn voor bijna de helft van het dagelijkse gokverkeer.
Misschien enigszins verrassend, het meest risicovolle element van online gokken vindt eigenlijk plaats aan het begin van de reis van een consument, aangezien het betrekking heeft op het registratie- en accountcreatieproces.
Daarom is het ongelooflijk belangrijk om met uw betalingsverwerker te praten en te vragen welke functies zij kunnen bieden om uw bedrijf en de gevoelige gegevens van uw klanten vanaf dag één te beschermen tegen fraude.
Omgaan met fraude wanneer het gebeurt, is niet zo effectief als het voorkomen ervan – daarom is het zo belangrijk om een betalingsprovider te vinden die de specifieke behoeften van uw branche kent en die slimme anti-zwendelfilters zal implementeren die zal uw legitieme klanten nauwkeurig kunnen onderscheiden van oplichters.
Aan de andere kant, op de medaille voor fraudepreventie, kunnen fraudebestrijdingsfilters overgevoelig worden, wat leidt tot een lager acceptatiepercentage voor betalingen, lagere conversiepercentages en gefrustreerde klanten.
Dit is ook iets om in gedachten te houden, vooral omdat u een online gokhandelsaccount heeft, zult u waarschijnlijk in korte tijd een aanzienlijke toename van het betalingsvolume zien – waardoor uw handelsaccount het risico loopt onjuist te worden gemarkeerd voor frauduleuze activiteiten.
Als dit gebeurt, kan uw handelsaccount tijdelijk worden bevroren, wat betekent dat uw klanten geen transacties kunnen voltooien en u uw bedrijfsvoering niet kunt uitoefenen.
Om dit probleem te omzeilen, moet u ervoor zorgen dat uw betalingsverwerker slimme, geautomatiseerde antifraudefilters kan implementeren die nauwkeurig genoeg zijn om alleen 100% frauduleuze transacties te markeren. Dit zorgt ervoor dat al uw legitieme klanten het afrekenproces soepel kunnen doorlopen en helpt dus ook uw inkomstenstroom te beschermen tegen verliezen.
Wetten en administratieve bepalingen
De Europese markt is de belangrijkste markt voor online gaming, goed voor bijna de helft van de totale omzet. De EU als geheel heeft echter geen uniek gemeenschappelijk beleid voor online gokken, en als zodanig is de regulering van deze activiteiten de individuele verantwoordelijkheid van alle EU-lidstaten.
Dit betekent dat online gokhandelaren op de hoogte moeten blijven van alle ontwikkelingen binnen hun geografische markten, om ervoor te zorgen dat de regels die zij volgen niet achterhaald raken. Britse en Franse handelaren die hun online gokactiviteiten in genoemde regio’s exploiteren, hebben bijvoorbeeld een binnenlandse vergunning nodig om dit te doen.
Er zijn echter enkele gemeenschappelijke kenmerken tussen de EU-lidstaten als het gaat om regels voor handelsaccounts voor online gokken. Het meest opvallende is dat de strengste regels van deze regionale markt betrekking hebben op Know Your Customer (KYC) en antiwitwasregels.
Als zodanig moet elke consument van online gokken naar behoren worden geïdentificeerd, zodat handelaren en verlossers in staat zijn om witwasrisico’s en andere misdaadrisico’s in verband met hun online account te beoordelen.
En ondanks het feit dat de Verenigde Staten een soeverein land is, verschillen de regels voor online gokken ook van staat tot staat. Zo werd het vanaf 1992 op de meeste plaatsen in heel Amerika illegaal om op sport te wedden.
Maar de meeste betekenen niet iedereen, en sportweddenschappen zijn nog steeds legaal in sommige staten, namelijk New Jersey, Nevada en Delaware. Niettemin is het de verantwoordelijkheid van de online gokhandelaar om goed op de hoogte te blijven van veranderingen in de wetgeving die betrekking hebben op hun branche.